Wednesday, May 17, 2006

Voor later

Inmiddels zijn we al weer een aantal weken bezig met blok 4, periode 8: Verdiepingsopdracht. Hiervoor was het de bedoeling dat we een eerder behandeld onderwerp als uitgangspunt namen.
Ik heb na rijp beraad gekozen voor het Zelfportet, hoe moeilijk ik dat ook vind, omdat ik met deze allereerste opdracht van het eerste jaar een niet helemaal bevredigend resultaat heb kunnen halen.
De (portret)foto's van Koninginnedag dienen aldus een tweeledig doel.

Naast de foto's moeten we een titel hebben, een perstekst en zicht op hoe en waar je e.e.a. idealiter zou gaan presenteren. De titel alleen al vergt enig hersenkraken, als je nog helemaal niet weet welke kant je opgaat met je foto's. Afgelopen week moest dat toch wel duidelijk zijn/worden, vond gastdocent Petra Stavast. Na een boel zwalken en een boel foto's en feedback van klasgenoten, kom ik uit op: herinneringen/momenten die voor mij belangrijk/dierbaar zijn, 't gewone leven, omdat ik vanwege mijn slechte geheugen altijd al alles vast wilde leggen voor later.

Diverse titels zijn inmiddels de revue al gepasserd:
Kijk mij nou
It's just me
Tussen de schuifdeuren
Achter de schermen
Leven van alledag
etc.

Misschien dat "Voor later" nog wel het meest veelzeggend is.

7 comments:

Moslog said...

Of wat dacht je van: Ria en ik?

Moslog said...

Ik heb de knoop doorgehakt: 29 augustus ga ik toelatings examen doen in Den Haag voor een deeltijdopleiding:
http://www.kabk.nl/opleidingen/fo/index/-/nl Spannend hoor.

Ria Kock said...

Wat goed van je Fleur! Dat is zeker spannend kan ik uit ervaring zeggen, al weet ik niet hoe ze dat in Den Haag doen.
Wel zwaar lijkt me, 4 avonden toch? Dat was voor mij te veel van het goede in ieder geval.
Ik ben benieuwd, hou me op de hoogte. En alvast succes natuurlijk!

Ria Kock said...

Ria en ik? Mwah...nee, dat niet. Maar ik heb ondertussen al weer een ander idee. Komt nog...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.