Friday, September 28, 2007

Een schitterend ongeluk

Toeval bestaat natuurlijk niet, maar vandaag maakte ik mijn Avansmail open en zag de opdracht voor de fotoprijs van het Verbond voor Verzekeraars: Een schitterend ongeluk. Van de week had ik het boek: Vertrouwd en o zo vreemd: over geheugen en bewustzijn, van Wim Kayzer opgespoord en was ik tijdens mijn zoektocht ook gestuit op bovenstaande titel, gemaakt n.a.v. een VPRO documentaire van Wim Kayzer in 1993, waarin hij een aantal wetenschappers ontmoette. Centraal stond de vraag "Waartoe heeft de wetenschap ons eigenlijk gebracht aan het eind van deze 20ste eeuw: kennis of ook begrip?".

Nu is het aan ons om een invulling te vinden door mee te doen aan de (verplichte) wedstrijd voor eindejaarsstudenten fotografie. Eerst maar eens even goed de tekst over het thema lezen...

1 comment:

Anonymous said...

succes met je opdracht!