Friday, January 01, 2010

Van oud naar nieuw



Voor iedereen die wel eens op mijn blog kijkt: alle goeds voor een gelukkig en gezond 2010, met heel veel prachtige fotomomenten!

Ik heb even in een foto- en blogdipje gezeten, maar ik krijg gelukkig weer wat zin om de boel op te pakken. Op de dag voor oudjaar heb ik mezelf een goede flitser cadeau gedaan en één van de eerste beelden zien jullie hierboven. Het door manlief bakken van de glutenvrije (!) appelflappen moest natuurlijk vastgelegd worden. Wie mij wat beter kent weet dat ik van nature geen flitser ben, maar het liefst foto's maak met bestaand licht. Mijn camera, een Konica Minolta D7, die ik nog steeds gebruik met oude Minolta-lenzen, of voor Minolta geschikte lenzen, is helaas niet zo goed in staat om bij zwak licht foto's te maken met niet al te veel (lelijke) ruis. Aangezien ik gevraagd ben om eind januari foto's te maken op de bruiloft van vrienden, iets wat ik normaliter niet doe en dus ook nog nooit gedaan heb, zat ik daar toch wel mee in mijn maag. Ik had nog wel een flitser liggen uit het analoge tijdperk, maar die bleek niet zo geweldig te werken op deze camera. Op zoek naar andere mogelijkheden kwam ik de Sony HVl-F58 AM tegen, met bijzonder goede recensies. Het blijft natuurlijk behelpen met deze eerste DSRL en mijn oude lenzen, maar zolang ik originele Minolta lenzen gebruik, lijkt het vooralsnog goed te gaan. Ik ga er dezer dagen nog maar eens flink mee aan de slag.

1 comment:

MJ said...

Dag Ria
Bedankt voor je reactie op mijn blog, ook ik heb de laatste weken het bloggebeuren wat verwaarloosd, het doet me dus veel plezier iets van je te horen. Doe het goed in 2010 en vooral veel mooi licht!

liefs
MJ