Thursday, March 11, 2010

Kunstbeurzen

Dinsdagavond was ik aanwezig op het kantoor van de GKF, waar Dolph Kessler een lezing gaf over zijn werk. Hij liet daarbij verschillende interessante boeken zien, gemaakt met behulp van een copyshop en uitgegeven in eigen beheer.
De afgelopen drie jaar fotografeerde deze fotograaf op (inter-)nationale kunstbeurzen, zoals Frieze Art London, Art Cologne en Art Amsterdam. Daaruit is het fotoboek Art Fairs ontstaan. Een prachtig boek, uitgegeven door d'Jonge Hond, een uitgever die ik laatst tegenkwam op de boekenbeurs van Fotomuseum Rotterdam. Dolph Kessler heeft onlangs in de serie kunst, cultuur en entertainment van de zilveren camera met foto's uit Art Fairs de eerste prijs behaald.

Zelf mag ik ook graag fotograferen op kunstbeurzen en in musea, hoewel dat meestal de kunst zelf betreft. Toch is er langzaam iets aan 't veranderen en ben ik ook begonnen om situaties met mensen in beeld te brengen. De foto hieronder is ontstaan toen ik door Elisa Platteau (van de gelijknamige galerie uit Brussel) onverwacht gevraag werd om haar galerie te fotograferen, waarvan het andere beeld een voorbeeld is.





1 comment:

MJ said...

Toffe foto's en bedankt ook voor de
interessante links