Thursday, January 12, 2017

Een hedendaags monument

Zes jaar geleden had ik samen met andere fotografen van Fotografencollectief Föhn een tentoonstelling in schouwburg Tilburg: Een hedendaags monument: Zes fotografen geïnspireerd door Schouwburg Tilburg. De betreffende foto's zijn gemaakt met mijn Bronica EC, de zogenaamde poor man's Hasselblad (zo heb ik me tenminste wel eens laten vertellen). Die camera heb ik helaas een jaar of wat geleden, vanwege het gewicht van toestel en statief, aan de wilgen moeten hangen.
De foto hieronder is een totaal ander beeld, genomen tijdens mijn diverse "strooptochten" door de schouwburg, gemaakt met mijn digitale SLR, een Sony 850. Ook nog een zwaar kreng trouwens, voor mij dan.Het was gaaf om een beetje te experimenteren, tussen de serieuze bedrijven door!

Bewegingsexperiment in schouwburg


Naar aanleiding van het 50 jarig bestaan van de schouwburg heeft Fotografencollectief Föhn de publicatie Hommage uitgebracht. Cees van Raak, destijds stadsdichter van Tilburg, schreef het voorwoord en het grafisch ontwerp was van Janneke Steendam-Boink, van studio Boink. De publicatie is tot stand gekomen dankzij Zeus Hoenderop, directeur van Kunstpodium T. Voormalig directeur moet ik zeggen, want ik lees net dat er per juli 2016 een nieuwe directeur is aangesteld: Marleen Hartjes. 

Ik heb nog een aantal exemplaren van Hommage beschikbaar voor de liefhebber!



No comments: