Friday, April 07, 2006

Archivering en Presentatie

Dit is niet mijn eerste weblog en het zal zeker ook niet mijn laatste zijn! Ik ben hier eind 2003 via web-log.nl mee begonnen en heb daar uiteindelijk nog twee actieve web-logs: een over de darmziekte coeliakie en een voor de mediatheek van de school waar ik werk. Ook heb ik inmiddels mijn eigen site, gemaakt door zoonlief die toen een jaar of 17 was en ervoor zorgt dat ik berichtjes en foto's kan plaatsen, zonder me druk te hoeven maken om de technische kant van het verhaal. Ook daar ben ik een weblog gestart om het veelal statische karakter van een website te doorbreken. Natuurlijk kan de lay-out daarvan veel beter, maar zoals mijn zoon zelf zegt, design is niet zijn sterke kant en ik kom er voorlopig niet aan toe om daar wat aan te doen.

Gisteren hebben we tijdens de les Archivering en Presentatie van Philippe Moroux de opdracht gekregen een weblog te maken. Omdat dat vanwege de inhoud toch weer een ander soort weblog moet gaan worden, heb ik besloten er nu toch maar een bij Blogger te gaan maken, ook al vanwege het feit dat Philippe en de dagopleiding daar hun sporen achterlaten.

1 comment:

Moslog said...

Leuk Ria, dat ik je weer gevonden heb, ik was je al kwijt. Ik zal de link aanpassen op mijn weblog. Ook een nieuwe, soms wel, vaak niet. Maar ik ben blij je weer te kunnen lezen en zien.