Thursday, November 23, 2006

Verstilling



Geert Goiris, 12 minutes silence, Brussels, 2004. Tirage lambda. 100 x 130 cm.

Zaterdag met Karin mijn idee besproken en verteld dat ik dit keer graag in het ziekenhuis de mensen zou willen fotograferen, ondanks mijn nog steeds bestaande schroom hiervoor. Iets wat ik nader zou willen uitwerken is het fotograferen met langere sluitertijden. Dit past m.i. goed bij dit onderwerp, aangezien deze nierpatiënten steeds een lange tijd stilzittend of -liggend door moeten brengen en er waarschijnlijk toch ook steeds beweging om hen heen is. Ik speel al langer met die sluitertijden en heb recent nog een mooi voorbeeld van vervreemding gezien bij Geert Goiris, op het symposium Spectacular City in het NAI

Ik hoop dat dit project doorgaat, want ik heb nog niets van de afdeling communicatie gehoord...

3 comments:

Anonymous said...

Wat een mooie foto toon je ons hier! !!!!!!!

Een reeks in het ziekenhuis lijkt me wel leuk, maar pas toch maar op met de privacy van de patiënten.

Ik heb eens een drieluik gemaakt met als thema "wachten", met lange sluitertijden en dat om zo de privacy van de omgeving en de mensen te vrijwaren omdat ik ze toen ook in een ziekenhuis heb gemaakt. Ik zal ze eens om mijn website zetten, ik geef je wel een seintje.

Anonymous said...

Dag Ria, ik stuurde je een e-mail berichtje in antwoord op je commentaar op mijn blog, maar ben niet zeker of het bij je gaat toekomen, het was een mailadres van blogger, vandaar dat ik het hier nog maar eens plaats!
------------

De foto van het drieluik staat op mijn website bij expo (BARBAIXPRIJS 2005).

Ik ben al even gaan kijken op je site, en ’t eerst wat ik gedaan heb is gaan zoeken wat Ekfrastiek betekende ;o)

Groetjes

MJ

Anonymous said...

Ik hoop dat het je lukt!