Tuesday, December 12, 2006

Artilabo

Foto's van Artilabo ontbreken hier nog even, want ik moet toestemming vragen aan iedereen om de beelden te publiceren. Tegen mijn gewoonte in heb ik nog geen foto's gemaakt van de buitenkant van dit pand, of interieurfoto's. Ik was nl. nogal vertraagd en maar net op tijd voor mijn afspraak, zodat ik meteen naar binnen ben gegaan en daar kennismaakte met en een rondleiding kreeg van Arno. Vervolgens ben ik langs alle schilderende, tekenende (en ook beeldhouwende) mensen gegaan, om te proberen een praatje te maken (wat soms moeilijk was van mijn kant en soms ook van hun kant bezien)en te vragen of ze geen bezwaren hadden om gefotografeerd te worden. Gelukkig had niemand bezwaren en sommigen gingen er eens goed voor zitten of staan. Gaandeweg kwam ik erachter dat deze kunstenaars allemaal fijne modellen waren, voor zo'n onzekere mensenfotograaf als ik ben. Het licht was minder prettig, veel menglicht van spaarlampen en halogeenlampen en weinig daglicht, op deze donkere regenachtige dag. Ik wilde liever niet flitsen, gezien de onrustige sfeer die ik daarmee zou scheppen en probeerde zoveel mogelijk met 400 ISO te werken, maar ik ontkwam er niet aan om naar 800 te gaan. Hier was volgens Bas ook helemaal geen bezwaar tegen, ook 1600 ISO was nog een goede optie, zo hoorde ik zaterdag. Hoewel ik in voorkomende gevallen mijn camera wel eens op zo'n hoog ISO getal zet, maakte ik om een of andere reden geen gewoonte daarvan. Toch een beetje bang voor ruis.

1 comment:

Anonymous said...

oh Ria je maakt me benieuwd naar de foto's!
groetjes
MJ