Thursday, April 26, 2007

Tegenwicht


Om tegenwicht te bieden aan wat bij een vorige bespreking "recht voor zijn raap" foto's werden genoemd, om het zo maar even uit te drukken, ben ik op zoek gegaan naar een wat andere benadering. Deze foto's hebben het nog niet, zie ik nu. Nog steeds wat recht van voren benaderd, hoewel ik me ook afvraag wat daar dan niet goed aan is. Wat is er mis met strak en recht? Ik doe het niet bewust en zeker niet bij alle foto's, maar kennelijk is er iets in een vorige sessie gebeurd, waardoor dat eruit sprong. Ik ga nog maar eens goed naar die foto's kijken. En nog weer eens door mijn fotoboeken van andere fotografen bladeren.

1 comment:

Anonymous said...

strak en recht zeker niet verkeerd dat zal je in de fotoboeken wel merken. De nieuwe trent die we nu vaak zien in de (jonge fotografen)fotografie, schots en scheef (en bovendien vaak "vuil") alsof even nadenken over de compositie van geen tel is... ik weet het niet, in elk geval vind ik foto's waarover is nagedacht voor men dafdrukt stukke boeiender.
Ik blijf uitkijken naar een fotograaf uit de nieuwe lichting die foto's maakt zonder en onbedachte chaos en die me dan ook echt kan boeien... wie weet ;o)