Thursday, April 26, 2007

Wonderboom


Wonderlijk deze foto. Elke keer als ik het bestand open verschuift er iets en focussen mijn ogen automatisch naar het "goede" punt. Als ik dan probeer de openingsstand te vinden, lukt dat me niet meer. Heb ik dat nou alleen, of gebeurt dat bij meer mensen? Het zal wel aan de scherptediepte liggen, maar waarom heb ik dat bij andere foto's, met dezelfde lens genomen en met dezelfde instelling, niet? Ik heb de foto geprint, maar dan zie ik geen verschil. Ik zie het trouwens ook niet gebeuren nu ik de foto op mijn blog heb geplaatst. De kleuren zijn ook anders, minder fel, misschien komt het daardoor. Iets teveel aan de levels veranderd wellicht? Ik ga er nog eens naar kijken binnenkort.
Ik wilde een poëtisch beeld creëren, dat lijkt me wel gelukt.

No comments: