Sunday, August 08, 2010

Niet gemaakte foto's #02

Eenmaal buiten op de Keizersgracht, in de regen, hoorde ik een hoop lawaai even verderop. Oh ja, de Canal Parade.

Toch maar even gaan kijken en genieten van al het vrolijks in de boten en volgepakt aan de kant. Ook al was ik laat, het was inmiddels 14.30 uur, ik kon nog een aardig plaatsje vinden waar ik het gebeuren een beetje kon volgen. Ik heb heel wat foto’s gezien die ik graag gemaakt zou hebben… De zwarte hond, in een bootje bij toeschouwers aan de overkant, die op 't punt leek in het water te springen. De armband van de man die met zijn hand op de auto voor me leunde, de mensen op de campingstoeltjes aan de overkant, alle vrolijke roze paraplu's en regenjasjes. De blote billen van mannen in de bootjes, het enthousiasme!

Mijn oog viel ook op alle auto’s die daar gewoon geparkeerd stonden en waar mensen met velen omheen stonden, tegen aan leunden of er hun blikjes bier op hadden gezet. Je moet niet bang voor een krasje zijn als je je auto daar laat staan. Een uurtje of wat langer heb ik het volgehouden, maar ik wilde ook nog erg graag naar Huis Marseille voor de expositie Zomerliefdes.

No comments: