Wednesday, September 13, 2006

Tweede bespreking

In het bouwblad lees ik ook dat de verhuizing vanwege enige vertraging waarschijnlijk pas in het eerste of tweede kwartaal van 2007 zal plaatsvinden. Dat zou betekenen dat ze misschien nog niet met de sloopwerkzaamheden begonnen zijn en ik wellicht toch nog binnen mag fotograferen.

Zaterdag 9 september krijgen we de opdracht op schrift (toch niet zo vrij als we dachten, het moet documentair zijn) en passeren allerlei onderwerpen van klasgenoten de revue. Ook ik maak mijn ideeën kenbaar aan de docenten Bas Wilders en Sander Heezen.

Als ik begin over interieurs, wordt dit toch te visueel gevonden, in die zin dat het niet genoeg is als iets je visueel aanspreekt. Dat is duidelijk. Het is heel belangrijk om van een bepaalde vraagstelling uit te gaan en van een maatschappelijke betrokkenheid. Daar hebben we het inderdaad al eerder over gehad. Ook de terugkoppeling naar vorig werk wordt belangrijk gevonden. Ik vertel dat verlaten gebouwen me aantrekken - de sporen van gebruik die je daar kunt aantreffen, de lichtval, details - maar ook nog in gebruik zijnde gebouwen zoals ziekenhuizen en psychiatrische inrichtingen vind ik boeiend. Mooie beelden gezien van Raymond Depardon
Ik noem de Klokkenberg en mijn gevoelens daarbij en Bas raadt me aan alvast foto’s te gaan nemen van de buitenkant - ook al hoor ik pas na de 18e of ik er inderdaad terechtkan - maar dat was ik sowieso van plan. Het helpt wellicht mee om de belanghebbenden te overtuigen. Mijn keuze is bepaald.

No comments: