Tuesday, September 12, 2006

Zomer

De eerste twee zaterdagen van het nieuwe schooljaar zitten erop en het is in mijn hoofd aan het borrelen en bruisen vanwege de nieuwe opdracht die we hebben gekregen. Inmiddels is ook belangstellende lezers duidelijk dat ik dus door ben naar het derde jaar en dat ik het tweede jaar goed heb afgesloten, gelukkig geen zomertaak dit keer. Slechts een flink verstuikte enkel heeft wat roet in het (vakantie)eten gegooid. Op de tweede dag van mijn vakantie in Zuid-Engeland gleed ik uit in los grind en moest dat bekopen met een fors gezwollen enkel en veel pijn, zodat ik wekenlang slechts strompelend kon lopen. Ook nu speelt die valpartij me nog parten, want ik loop bij de fysiotherapeut en mag mijn voet ruim 7 weken na dato nog steeds niet te veel belasten. Ik word trouwens vanzelf teruggefloten als ik dat wel doe, omdat de pijn dan erger wordt. Foto’s heb ik de afgelopen periode alleen gemaakt vanuit de auto, tijdens een héél klein wandelingetje naar een kathedraal of natuurgebied, of gewoon vanaf een stoel of bank. Gelukkig hou ik erg van lezen en heb ik dat van de zomer dus veel kunnen doen, heerlijk liggend in de hangmat of op bed. Gemist heb ik de iets langere wandelingen natuurlijk wel en ook een paar tuinbezoeken stonden aanvankelijk in het tuinrijke Engeland op het programma. De beroemde Seven Sisters heb ik niet gezien en ook de natuurgebieden Exmoor, Dartmoor en New Forest heb ik slechts per auto doorkruist, maar genoten heb ik, ondanks die zere poot!

No comments: