Friday, June 08, 2007

Dit is wat ik wil!

Selecteren, knopen doorhakken, volgorde van serie bepalen, informatie aanvragen , inlichtingen inwinnen omtrent het laten afdrukken van een foto op gordijnstof en/of op pvcdoek en dergelijke, voorbereiden (met o.a overlegbijeenkomsten en e-mailwisselingen) van exposities, middenformaat uitproberen en resultaten eerste rolfilms afwachten, negatieven vervolgens in gaan scannen op de academie, wat op een fiasco uitloopt vanwege telkens opnieuw vastlopen van de Apple en ga zo maar door. Dit zijn slechts enkele zaken die spelen aan het eind van dit derde jaar. En dan heb ik het nog niet gehad over het bezoeken van tentoonstellingen, het op pad gaan voor mijn BPV en een verslag daarover schrijven, een theorieopdracht die nog ingehaald moet worden, nog eens gaan kijken bij weer een andere afdrukcentrale en het voorstel (dat het overigens niet gehaald heeft) om een thinnerdruk te maken. Dat laatste lijkt me wel gaaf, maar ik zie daar nu echt geen kans meer toe. Ik word helemaal gek van de dingen die ik allemaal moet doen en de keuzes die ik moet maken. Van echtelief krijg ik op mijn kop dat ik teveel mijn frustraties uit, heeft ie helemaal gelijk in. Ik ga vanaf nu proberen om het anders aan te pakken en om niet te veel te klagen dat ik het zo druk heb, dat ik het niet meer zie zitten en dat heel het huis verwaarloosd is, want dit, deze opleiding, is toch wat ik wil!

Ik stop even met piekeren, ga er eens rustig voor zitten om een aantal blogs te maken, ook onderdeel van de lessen tenslotte, en laat de rest even waaien. Het stukje stof is eindelijk besteld, evenals het weerbestendige doek. De kosten zijn ernaar, want natuurlijk gaan er ook nog printjes aan de muur, maar af en toe moet je iets ook gewoon maar doen. Ik ben wel heel benieuwd naar het resultaat.



Bovenstaande foto is er zo een waar ik niet precies van weet wat ik ermee aan moet. Vorige week dacht ik nog dat hij (qua kleur) niet in de serie paste, die ik gemaakt heb. Toch zou ik hem er graag bij hebben, want hoewel ik het niet precies kan duiden, geeft hij voor mij precies het goede gevoel weer. Ik heb er nu dus alsnog een plaatsje voor gezocht en gevonden en ik hoop dat het goed uitpakt bij de beoordeling.

No comments: