Thursday, June 14, 2007

Hoe stoer moet je zijn?



De beoordeling is weer achter de rug en ik werd er niet vrolijk van, ook al mag ik wat dit betreft door naar het eindexamenjaar. Ik ben altijd al een beetje een strebertje geweest en een voldoende is niet genoeg, ook al zeggen docenten van wel. Ik voel me op 't ogenblik dus helemaal niet zo stoer als deze boom eruit ziet, maar ben behoorlijk depri,ook al omdat het met de tentoonstellingen niet zo lekker gaat. Het juiste concept, een goed verhaal, wat moest naast wat, witrand of juist niet, andere afdrukmogelijkheden. Voor de zoveelste keer vraag ik me af of ik hier eigenlijk wel op mijn plek zit? Wil ik wel door naar het eindexamenjaar? De gebruikelijke onzekerheid dus. Misschien hoort het er wel allemaal bij, maar ik heb de laatste weken een overdosis gekregen. Ik hoop dat het snel overgaat. Ondanks de klaagzang ben ik altijd nogal een doorzetter, dus het zal wel weer loslopen...

Van Bas kreeg ik de tip om een middenformaat foto te scannen op de flatbedscanner, als ik niet zoveel geld wilde uitgeven aan professionele scans. Aangezien er zoveel ellende is met de negatiefscanner op de academie en er niet meer zo heel veel tijd is voor de expositie (The Blue Lagoon)van volgende week, heb ik dat maar gedaan. Ik ben erg benieuwd hoe de groot formaat foto's die ik besteld heb er uit zullen zien.

De foto op zeildoek, voor de tentoonstelling op de Klokkenberg, is mooi geworden. Jammer wel dat er 6 zeilogen gemaakt zijn, in plaats van de gevraagde vier. Helaas te laat om er nog iets aan te doen. Nu nog een plaatsje ervoor zien te vinden en hopen dat het niet al te nat wordt, dit weekend. Morgen om 16.00 uur is de opening! Spannend. De publicatie ziet er vanaf hier ook goed uit.

3 comments:

Ina said...

Toch/Dus: van harte!
Wat een heerlijk vooruitzicht: nog een jaar jezelf voorbij mogen streberen. Ik wens je veel mooie foto's en fotografeermomenten.

Anonymous said...

Een voldoende niet genoeg? Wel dat hangt af hoe hoog men op school de lat legt, indien de docent zegt dat het wel goed is, zou ik daar niet aan twijfelen.
Proficiat dus en veel succes met het eindeexamenjaar. Ik duim!

Ria Kock said...

Dank jullie hartelijk voor de positieve feedback, dat geeft de burger weer moed!