Saturday, January 02, 2016

Finchcock's Musical Museum

Helemaal links: Richard Burnett



Vandaag was ik foto's aan het bekijken van onze vakantie in mei 2015 en bij bovenstaande foto's vroeg ik me af hoe de naam ook al weer luidde van dit, erg leuke, museum? Ik zocht het snel even op via Google. Ah, natuurlijk: Finchcock's Musical Museum...maar wat jammer, sinds 1 januari van dit jaar hebben ze na veertig jaar de deur voor goed gesloten!
Al vele vakanties kwam ik dit museum tegen in de reisboekjes over Zuid-Engeland en afgelopen jaar kwam het er eindelijk van om hier naar toe te gaan. We hadden een prachtige plek op een camping vlakbij en op een zondag met wat minder mooi weer reden we er naar toe. Richard Burnett, samen met zijn vrouw eigenaar van dit grootse Georgian huis, gaf demonstraties op verschillende instrumenten, samen met anderen van zijn staf.
Het was een genoeglijk privé museum, met wel honderd verschillende piano's, orgels etc. De tuinen eromheen waren ook niet te versmaden!

No comments: