Monday, February 05, 2018

Een tevreden mens

We genieten hier in huis van Maarten! de scheurkalender van Maarten van Rossem, manlief nog het meest! Vorige week was er een kalenderblaadje zonder datum, maar met een fijne tip van Maarten, zie het gescande plaatje hieronder. 



Nou lees ik erg graag romans, zeker wel een uur per dag - hoewel tegenwoordig niet veel boeken uit de negentiende eeuw - en kan ik mezelf een tevreden mens noemen! Op zo'n krukje zou ik niet graag zitten lezen overigens, ik lees toch het liefst in een lekker zittende stoel of op bed, maar als het niet anders kan...

Het plaatje is wel heel geschikt voor mijn verzameling "Lezende vrouwen", die voornamelijk uit ansichtkaarten bestaat, maar waar ook andere afbeeldingen tussen zitten.
Soms koop ik kaarten, bijvoorbeeld als ik op vakantie ben, soms krijg ik ze. Ik doe namelijk aan Postcrossing en ontvang op deze manier kaarten uit allerlei landen, zoals deze bijzonder fraaie hieronder, van een postcrosser uit Duitsland. Daar ben ik dan erg mee in mijn nopjes!

Sir William Orpen (1878-1931) : Grace reading at Howth Bay

3 comments:

Mobil Funding Limited said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Ny. SISKA WIBOWO said...
This comment has been removed by a blog administrator.
WE OFFER ALL KIND OF LOANS - APPLY FOR AFFORDABLE LOANS said...
This comment has been removed by a blog administrator.