Sunday, October 29, 2006

Scriptiebank

Vanuit mijn huidig vakgebied kreeg ik een tijdje terug een uitnodiging voor de Online Conferentie Nederland waar ik overigens helaas niet naar toe ga, want het valt niet altijd mee om mijn baan in de bibliotheekwereld te combineren met een intensieve studie fotografie. De eerlijkheid gebiedt me ook om te zeggen dat mijn aandacht tegenwoordig buiten de reguliere werkdagen om, een stuk minder op bibliotheekzaken gericht is.
Waarom ik er hier dan over begin? Tijdens de OCN 2006 wordt op 8 november de HBO Kennisbank gelanceerd, oftewel een digitale "schatkamer", zoals het in het blad Informatie Professional werd genoemd, met scripties van studenten. Volgens projectleider Desirée van den Bergh kan deze kennisbank voor studenten een belangrijke meerwaarde bieden door de koppeling van een scriptie met het portfolio, cv en dergelijke.
Een interssante ontwikkeling, lijkt me.

No comments: