Friday, February 23, 2007

Het oog wil ook wat


Maar wat als je blind bent... Voor deze kunstenaar is dat geen probleem (meer). Hij heeft altijd geschilderd voor hij zijn zicht verloor en maakt nu de mooiste beeldhouwwerken.
In de kunst bestaat geen handicap, las ik ergens, maar ook: elke kunstenaar is gehandicapt!
Morgen hebben we onze periodieke voorbeoordeling. Het is me het weekje wel geweest. Helemaal in het teken van de fotografie, zeker. Het begon met een lang weekend Bergen aan Zee, waar ik me op mijn Adriaan project gestort heb, een onderdeel van de BPV ofwel BeroepsPraktijkVorming. Daarover wellicht later meer. Verder heb ik me deze vakantieweek naast de selectie en archivering van de in het weekend gemaakte foto's, bezig gehouden met het uitzoeken, verwerken en printen van de Artilabo foto's. Nu ik dit zo lees klinkt het een stuk eenvoudiger dan het was, maar geloof me, het was weer een crime. Na bewerking van de Raw opnamen, iets wat me nog niet helemaal vlekkeloos afgaat, heb ik alles geprint om morgen te kunnen laten zien. Op het moment dat ik de beelden naast elkaar ging leggen kwam ik erachter dat de kleuren toch niet helemaal op elkaar aansloten. Verdorie, dat moet dus over.

No comments: