Saturday, February 03, 2007

Wall House

Het is wat te ver noordelijk om nu zo maar even te gaan kijken naar Wall House #2, een ontwerp van de Amerikaanse architect en architectuurtheoreticus John Hejduk (1929-2000), maar wat zou zoiets als dit http://www.photoq.nl/specials.php?reportid=49 een kolfje naar mijn hand zijn. Ik bedoel daarmee niet te zeggen dat ik me kan meten met één van de acht uitgekozen fotografen, maar ik zou wel heel erg graag een dergelijk project willen doen. Wijnanda Deroo, een fotograaf waar ik me op 't moment erg voor interesseer, heeft foto's gemaakt van het gebouw in de schemerzone tussen licht en donker. Anouk Steketee, die als laatste in dit huis verbleef, had weer een andere opdracht en verbeeldde de sociale context. Enfin, je moet e.e.a. maar eens nalezen op Photoq en de site van het Noorderlicht http://www.noorderlicht.com/ned/projects/current/wallhouse/index.html


1 comment:

Anonymous said...

lijkt me inderdaad een tof project, ik ga vanavond eens naar die linken surfen, bedankt voor de info!