Monday, January 22, 2018

In en rond onze caravan: Op de plaats rust #15


Zomervakantie 14/7 t/m 5/8 2006, Zuid-Engeland.

We kregen op deze camping uit het boekje "Rustiek kamperen" een plaats toegewezen op het veld helemaal vooraan, schuin tegenover het toiletblok. Jammer, want verderop beschikte de camping over nog een veld en een wat besloten gedeelte met bosjes en bomen, wel wat hellend. Vanwege de hevige wind zetten we dit keer niet de luifel op, maar het windscherm, nog een oudje van ma K. 
Aan het eind van de middag arriveerden vier auto's en dito tenten, met een erg luidruchtige familie, die tot laat in de avond voetbalden en ook af en toe tegen ons Tritonneke aanschopten. Verder viel het wel mee met de overlast, geen harde muziek gelukkig!

Zuid-Engeland, Petham, 14-07-2006: Camping Yew Tree
Boek op krukje: Het Engeland van C. Buddingh/samensteller W. Huijser, 2005

Op de derde dag van deze vakantie verstuikte ik mijn enkel, tijdens een bezoek aan Chilham, met "het mooiste dorpsplein van Kent" volgens het boek "Kent: de tien fraaiste routes door de tuin van Engeland per auto, per moror of per fiets", van Erik de Keersmacker, 1996. Omdat ik zo onverstandig was om niet naar een dokter te gaan, zou ik daar de hele vakantie veel last van hebben (en zelfs nu nog af en toe). Wel op pad geweest, maar veel vanuit de auto moeten bekijken.

Enkel verstuikt

 Een dag later besloten we om toch maar te verkassen, met mijn zere pootje kon ik ook op een andere camping zitten. W. moest nu wel alles alleen doen.
De volgende camping waar we terechtkwamen was in Horam: Horam Manor Touring Park. Het was een warme dag en we konden gelukkig een plek met wat schaduw krijgen. Helaas was het wel een erg hellende plek, W. slipte op het gras, gleed bijna door en kon niet terug. De geur van brandend rubber! Er moest een tractor aan te pas komen om onze Eriba netjes op zijn plaats te zetten. De eigenaar gaf nog een paar blokken om hem recht te kunnen stellen. Later zagen we voor 't eerst een mover in gebruik, maar het zou nog een paar jaar duren voor we zelf genoodzaakt waren er een aan te schaffen.
Nog vóór 13.00 uur zaten we lekker in de schaduw achter de caravan aan een drankje. Aan het eind van de middag konden we aan de voorkant bbq'en, omdat de zon ook daar inmiddels vertrokken was.

Gelukkig schaduw achter de caravan

Zuid-Engeland, Horam, 17-07-2006, Camping Horam Manor Touring Park


Treffende gelijkenis met pa K.

Het toiletgebouw stond op een ander veld, te ver voor mijn zere voet. Om te kunnen douchen moest W. me dus met de auto daarnaartoe brengen! We hebben gelukkig wel een wc in onze Eriba Touring Triton 430, dus voor een plas hoefde ik de deur niet uit.


Jarig en gefeliciteerd worden


Hoe warm het was deze dagen

No comments: