Thursday, January 11, 2018

Zusjes





Nog een foto van mijn moeder en haar twee jaar jongere zus, die ik ooit van de computer van mijn vader heb geplukt. Ik wilde dat ik meer foto's van haar had, uit haar jeugdjaren en later. Hoe oud zou ma hier zijn, 8 jaar misschien? Ik ben niet zo goed in het schatten van leeftijd. Het is wel echt ma en haar zus staat er ook treffend op! 
(Ruim een week na deze publicatie vind ik de originele foto terug in een album en blijkt dat ik haar leeftijd helemaal verkeerd heb gezien. Onder de foto staat dat deze genomen is in 1945, ma was toen dus al 11 jaar oud)!

Hieronder sta ik zelf op deze leeftijd. Ik kwam net thuis uit sanatorium de Klokkenberg, waar ik van mijn vijfde tot mijn achtste gekuurd heb i.v.m. tuberculose, vandaar dat ik behoorlijk dik was! Achter het raam zie je nog net mijn oma van moeders kant en links mijn tante Bertha, jawel diezelfde zus.



No comments: