Monday, January 29, 2007

Omgeving


Hoe ziet de Catharinastraat er uit in 't avondlicht? Met Bas had ik hier al eens over gesproken en hij stuurde me eigenlijk een beetje die kant op. Ik ben de week vóór de werkweek tot een uur of vier bij Artilabo geweest, heb iedereen zien vertrekken en ben daarna de stad ingegaan tot het donkerde. Vervolgens ben ik teruggegaan om te kijken hoe de straat er 's avonds bijlag. Hoewel ik geen statief had meegenomen heb ik toch een aantal foto's gemaakt. Schouder tegen de muur en adem in.
Hoewel niet echt geslaagd vanwege de lange sluitertijd uit de hand geeft deze foto goed de sfeer weer van hoe het op dat moment was, maar ik weet nog niet of ik wel foto's van de straat nodig heb voor mijn verhaal. Ik denk het eigenlijk niet. Ik heb het hier ook nog even over gehad met Jenny, de fotoredacteur van Vrij Nederland. Zij was het met me eens dat ik voor een serie foto's van kunstenaars in een atelier niet de omgeving, ofwel de straat, erbij nodig had, maar ik moest een duidelijke keus maken in wat ik wél wilde laten zien.

No comments: